Gallery exhibition - 2016
Dominik Sittig
Text
I INSPIRE A LOT OF PEOPLE. Poison Is Everywhere
I INSPIRE A LOT OF PEOPLE. Das Gift ist überall

by Barbara Buchmaier and Christine Woditschka

...Ja, die metallischen Farben liegen drüber, Silber, Gold, irisierendes Gold. Die verkrusteten und geprägten 3D-Oberflächen der Bilder werden geschminkt. Lipstick touches the earth, makes up the broken continent. Schillernder Schinken, dicke Haut. Dort sind es Rocaillen, Rosetten, da drüben Wirbelsäulenfragmente, Skelett-Teile, Viszera. Von Öl bedeckter Muschelkalk. Korallenriff, Magma, ein Opal – noch ungeschliffen im Rohgestein.

Jetzt sehe ich Regenbogeneffekte, so wie auf den spiegelnden Oberflächen von DVDs.

cave purple / force green
iron green / cargo khaki / golden loden / medium mint
deep burgundy / hyper punch / team red / action red
silver wing / hyper grape / hyper jade / pure platinum
baroque brown / flat opal / ale brown / red clay
umber / court purple / flat gold / hyper jade
sail / neutral grey / laser blue / black
wolf grey / white / anthracite / infrared
light ash / light ash grey / copper flies
ivory / metallic gold / metallic silver / black
gridiron / pink
black / volt / anthracite / metallic silver
black reptile / black
(NIKE Sneaker-Colorcodes 2014)

Purple, purple dust, urban haze. Purpurner Regen. Kings andQueens. Dolce & Gabbana-Ritter, Blutdiamanten!

Ich rieche den Nebel, und ich fühle – eine feine Dunstglocke über mir – den Schwindel, den Rausch, und endlich erahne ich, in Auflösung begriffen:

Das ist nicht das Ende aller Zeiten, es ist der Anfang!

„This is the creation of the world, that the pain of division is as nothing, and the joy of dissolution all.“ (Crowley)

Sudden Epiphany

Diese Bilder sind Hybride. Sie pendeln zwischen den saisonalen Zirkeln der Mode und der Kunst, den Moden der Kunst, in der Kunst.

Stränge, die wie Zöpfe aufgetragen und gefärbt werden. Das sind Cornrows! In ihrer repetitiven und labyrinthischen Struktur gleichen sie Gehirnwindungen, die außen am Schädel dransitzen, dort appliziert sind.

Ich sehe Kalligrafie, ich sehe Tätowierungen, die Farbe von Haut und Tätowierungen, ich sehe Ink, Grills, punziertes, geprägtes Leder.

Und auf einmal noch viel mehr : Prints, All-Over-Prints, Netzstoffe, Cut-Outs, mikroskopische Bakterien-Bilder, digitale Effekte und Filter!

DAS SIND KONSUMOBERFLÄCHEN. DIE OBERFLÄCHEN DES KONSUMS. DIE PRODUKTGEWORDENEN KÖRPER DES KONSUMS.

Lass es dir auf der Zunge zergehen, bitte!...

...Yes, the metallic colors are placed over them, silver, gold, iridescent gold. The encrusted and embossed 3D surfaces of the images are made up. Lipstick touches the earth, makes up the broken continent. Shimmering ham, thick skin. There are rocailles, rosettes; over there are fragments of the spine, skeleton fragments, viscera. Muschelkalk covered in oil, coral reefs, magma, an opal, still uncut.

Now I see rainbow effects like those on the reflective surface of DVDs.

cave purple / force green
iron green / cargo khaki / golden loden / medium mint
deep burgundy / hyper punch / team red / action red
silver wing / hyper grape / hyper jade / pure platinum
baroque brown / flat opal / ale brown / red clay
umber / court purple / flat gold / hyper jade
sail / neutral grey / laser blue / black
wolf grey / white / anthracite / infrared
light ash / light ash grey / copper flies
ivory / metallic gold / metallic silver / black
gridiron / pink
black / volt / anthracite / metallic silver
black reptile / black
(NIKE sneaker color-codes 2014)

Purple, purple dust, urban haze. Purple rain, kings and queens. Dolce & Gabbana knights, blood diamonds !

I can smell the fog, and I feel — a fine dome of vapor above me — vertigo, delirium, and I am finally aware, caught in the process of dissolution :

It’s not the end of time, but the beginning!
“This is the creation of the world, that the pain of division is as nothing, and the joy of dissolution all.” (Crowley)

Sudden Epiphany

These paintings are hybrids. They sway between the seasonal cycles of fashion and art, the fashions of art, in art.

Threads applied like braids and then dyed. They look like cornrows ! Their repetitive and labyrinthine structures are similar to cerebral gyri that sit outside the skull, affixed right there.

I see calligraphy, I see tattoos, the color of skin and tattoos, I see ink, grills, chased, embossed leather.

And suddenly a great deal more as well: prints, all-over prints, mesh fabrics, cut-outs, images of microscopic bacteria, digital effects and filters!

THEY ARE CONSUMER SURFACES : THE SURFACES OF CONSUMPTION. THE BODY-BECOME-PRODUCT OF CONSUMPTION.

Let it slowly melt on your tongue!...

translation by Brian Currid

Excerpt from Die anwesenden Eltern, 2015

Read more